domingo, 23 de marzo de 2014

How to teach Spanish to your children in North America

Having bilingual children is a dream come true, thanks to my bilingual wife.
The fact is that my wife never spoke Spanish to me, but one day after the birth of our first child she told me she was going to raise our kids to speak Spanish as a first language.
I smiled and said YES!
My wife is a native English speaker who learned Spanish as a second language. We were told not raise our kids to speak Spanish because her Spanish was not perfect and the kids would be confused.
We decided to go for it and now we have a bilingual family.
I would love to tell you more, this is indeed my wife's story.
More to come from her.
Thanks.

Javier Báez


Tener hijos bilingües es un sueño hecho realidad, gracias a mi esposa.
El punto es que my esposa nunca me habló en español, pero un día después del nacimiento de nuestro primer hijo, ella me dijo que iba a educar a nuestros niños en español como primera lengua.
Yo sonreí y dije SÍ!
Mi esposa es una anglosajona que habla español como segunda lengua. Se nos dijo que no educáramos a nuestros hijos usando el español como primera lengua, porque el español de mi esposa no era perfecto y los niños se confundirían.
Decidimos hacerlo de todas formas y ahora tenemos una familia bilingüe.
Me encantaría contarles más, pero en verdad es la historia de mi esposa.
Muy pronto tendrán la versión de mi esposa.
Gracias.

Javier Báez

No hay comentarios:

Publicar un comentario